onsdag 4. februar 2015

Dyptrykk - portrett

Hei igjen, nå er det lenge siden jeg blogget sist, men det skal bli en forandring på!

Nå har vi jobbet med dyptrykk, da har vi fått i oppgave å lage portrett av oss selv, noe som hørtes spennende ut, men også veldig utfordrende. Jeg tenkte at dette klarer jeg ikke, men da jeg satte igang, så var det enklere enn jeg trodde.

Første jeg måtte gjøre var å velge et bilde av meg selv som jeg ville bruke, jeg valgte ett litt på skrå, slik at det ble enklere å lage ansiktet, spesielt nesen. Bildet jeg valgte ble dette.


Da vi hadde valgt bilde, var det bare å skrive det ut, legge pleksiglasset på bildet, og sette det fast med teip i hjørnene, slik at glasset ikke beveget seg når vi skulle skjære i glasset.

slik ser det ut når vi skjærte i glasset.

Så når jeg hadde skjært ferdig i glasset og tok glasset vekk fra bildet, så var det litt morsomt å se på glasset, fordi bildet lignet på meg, noe som overrasket meg, uansett om jeg brukte et bilde under. jeg la et svart ark under, slik at dere fikk se det bedre på bildet.



Da jeg hadde trykket det første bildet, syntes jeg det ble bra, men øyet manglet pupiller, noe som så veldig rart ut, men da jeg fikk skrapet inn dem, så ble det mye bedre, og her er resultatene.



I tillegg skulle vi lage passepartout, men jeg rakk dessverre ikke det, men passepartout er en ramme som skal være rundt trykket, som skal presentere det på en finere måte. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar