torsdag 5. februar 2015

Pop art

Disse siste to ukene har vi jobbet med pop art. noe som har vært veldig morsomt, fordi det er alltid morsomt å lære noe nytt og vi fikk tatt i bruk photoshop, noe som jeg aldri har brukt, som vil si liten erfaring. 

Pop Art utviklet seg som en reaksjon mot den abstrakte ekspresjonismen, som var den dominerende kunstretningen i USA på 1940- og 50-tallet. Vi gikk etter en kunstner som het Andy Warhol, som de fleste vet hvem er eller har sett bildene hans, han jobbet veldig mye med Marilyn Monroe, og her er det vi gikk etter.


'

Vi fikk i oppgave å finne et portrett av oss selv, og mitt portrett ble dette:


Og etter å ha redigert dett bildet, så fikk jeg to resultater, jeg valgte ett som jeg gjorde om nesten til meg selv, men dette ser jo så klart mer ut som en tegneseriefigur. Den andre er mer fargerik, som presenterer pop art temaet mye mer.


Jeg syntes oppgaven var morsom, men utfordrende, veldig vanskelig å lage rette streker når man bare har en bærbar pc og ingen datamus. Kunne glemme å legge layer av og til også, men da bare gjorde jeg det opp igjen, om det ble noe galt da. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar