onsdag 12. november 2014

Høytrykk

Hei igjen, nå er det en liten stund siden jeg skrev ett innlegg, men denne tiden har vi jobbet med høytrykk, noe som har både vært utfordrende, spennende og morsomt. Det er ikke så lenge til vi er ferdige med prosjektet, så da skal det bli spennende å prøve noe nytt.

Men nå skal jeg vise dere litt av hva vi gjorde i starten av prosessen.


Her har jeg tegnet en pløyd mark, som jeg har tegnet på ett linoleumsplate. Jeg tegnet det først på ett ark og så tegnet jeg over på platen. Vi hadde fri vilje om hvordan vi ville tegne denne pløyde marken, om du brukte inspirasjon fra nettet, eller hadde ett eget bilde.

Nedenfor ser dere litt nærmere på bildet, hvor det er tydelig en pløyd mark, trær og busker på sidene, og i tillegg en liten traktor med henger som jeg ville ha.



Så når jeg var ferdig med å tegne, så var det bare å begynne å skjære ut linjene i platen.



Grunnen til at jeg skjærer ut er for å få fram detaljene i bildet.








2 kommentarer:

  1. Hallo Hege. Fin start på dokumentasjonen din, nå gleder jeg meg til resten og helheten på trykkinga di. Spennende

    SvarSlett
  2. Hallo Hege.
    Godt nyttår.
    Motivet og trykkene dine ble bra. Legg ut ferdig resultat med variasjoner på bloggen din.

    SvarSlett